Se vores store udvalg af LEDVANCE SMART+

FAQ - Ofte stillede spørgsmål på Smart.dk

I vores FAQ kan du læse svarene på ofte stillede spørgsmål som vi får hos Smart.dk. Hvis du ikke fik svar på dit spørgsmål her på siden er du altid velkommen til at enten at skrive til os på mail via [email protected], i vores chat eller ringe til vores kundeservice på +45 3034 7000.

Bestilling

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. bestilling på Smart.dk.

Hvordan opretter jeg en bestilling på Smart.dk?

Når du lægger en ordre på Smart.dk skal det gøres på følgende måde:

  1. Du finder den eller de varer, du ønsker at købe.
  2. Du klikker på “læg i kurv” ved det ønskede produkt.
  3. Du kan redigere i antallet ved at klikke på kurven i højre hjørne. Her kan du efterfølgende klikke på den lille firkant til højre for “antal” og dermed skrive det antal du ønsker at det pågældende produkt. Ved at klikke på krydset, fjernes varen fra kurven.
  4. Når du er tilfreds med de varer, der ligger i kurven klikker du på “gå til kassen”.
  5. Når du ankommer til kassen skal du indtaste dine leverings- og faktureringsoplysninger. Derudover vælger du ønskede forsendelsesmetode samt betalingsmåde.
  6. Når du er færdig med at indtaste ovenstående skal du acceptere vores handelsbetingelser nederst før du kan komme videre til betalingen.
  7. Når du har accepteret handelsbetingelserne klikker du på “gennemfør bestilling”, hvorefter du bliver sendt videre til betalingssiden, hvor du indtaster dine betalingsoplysninger.
  8. Vær opmærksom på, at din ordre bliver annulleret, hvis ikke du indtaster betalingsoplysningerne.
  9. Når betalingen er godkendt i vores system får du en bestillingsbekræftelse tilsendt på mail.
  10. Straks efter din bestilling er godkendt og behandlet på vores lager vil du modtage en meddelelse om, at din ordre er blevet afsendt. Du modtager et link til Track&Trace så snart din ordre er i GLS’s varetægt.

Har Smart.dk også en butik?

Smart.dk har et showroom tilknyttet webshoppen, som ligger på Michael Drewsens Vej 12, 8270 Højbjerg. Her kan du afhente din ordre, hvis du vælger Click & Collect. Du kan også komme og få råd og vejledning, hvis du ønsker at købe et produkt. Du kan i vores showroom se alle vores lagervarer, og hvis du ønsker at foretage et køb i vores showroom, kan det også lade sig gøre ved at lægge en ordre imens du er her.

Kan jeg få mængderabat på Smart.dk?

Hvorvidt vi kan lave en mængderabat afhænger af produkt og mængde. Hvis du har en forespørgsel om hvorvidt vi kan give dig en mængderabat, kan du skrive en mail til os på [email protected].

Er det muligt at få prismatch hos jer, hvis jeg finder varen billigere et andet sted?

På Smart.dk har vi prismatch på alt fra Philips Hue. Vi matcher alt Philips Hue fra danske webshops, hvor der er tale om lagervarer. Du kan læse alt om vores prismatch på Philips Hue her.

Kan jeg blive erhvervskunde hos Smart.dk?

Du kan nemt blive erhvervskunde hos Smart.dk. Hvis du ønsker at oprette en ordre som erhvervskunde, skal du blot oplyse os dit virksomhedsnavn under check-out. Er der tale om større køb eller projekter, vil vi anbefale dig at du tager direkte kontakt til os pr. telefon eller mail.


Betaling

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. betaling på Smart.dk.

Hvordan kan jeg bruge min kampagnekode?

Når du har en kampagnekode/tilgodebevis skal denne indtastet ved kassen inden du går videre til betaling. Du klikker på “jeg har en kampagnekode”, indtaster koden og klikker på “anvend kampagnekode”, hvorefter beløbet fra kampagnekoden bliver fratrukket beløbet i kurven.

Hvordan kan jeg betale for min ordre?

Når du skal betale for din ordre på Smart.dk har du forskellige former for betalingsmuligheder at vælge imellem. Du kan vælge almindelige kortbetaling, mobilepay, Viabill eller bankoverførsel. Hvis du betaler som erhvervskunde kan du vælge mellem EAN eller faktura.

Hvad betyder betaling med Viabill?

Viabill er en afdragsordning uden renter og gebyr, der gør det muligt at dele din betaling op. Du kan derfor med Viabill udskyde din betaling.

Kan jeg være tryg ved at betale online?

Du kan betale trygt og sikkert, når du handler på Smart.dk. Vi krypterer alle betalinger og er desuden NETS godkendte. Vi har en en certificering fra e-mærket, der er Danmarks mest anerkendte certificeringsordning indenfor e-handel.

Hvornår bliver pengene trukket fra min konto?

Så snart din ordre er afsendt fra vores lager, så trækker vi pengene. Vi trækker dermed først beløbet i det øjeblik varerne er pakket og klar til at blive sendt afsted til dig.


Levering

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. levering på Smart.dk.

Hvor lang tid går der før jeg får min ordre?

Når du bestiller inden kl. 16 fra mandag til torsdag og inden kl. 15 om fredagen, så sender vi altid din ordre afsted den samme dag. Når først din pakke er afsendt fra vores lager vil der gå højst 1-2 hverdage, før den er fremme hos dig. På baggrund af dette kan du altid forvente dag-til-dag levering på lagervarer, når du handler hos Smart.dk.

Kan jeg få leveret min pakke hjem til min dør?

Det korte svar er ja - det kan du du godt. Når du skal vælge leveringsmetode kan du vælge “GLS m. omdeling - Privat”. Denne leveringsmetode koster dog altid 59 kr. uanset ordrebeløbet.

Kan jeg få leveret til en pakkeshop?

Du kan altid vælge at få din pakke leveret til en GLS pakkeshop. Denne leveringsmetode er gratis ved køb over 499 kr. Hvis du køber for under 499 kr., koster det 29 kr. at få leveret din ordre til en GLS pakkeshop.

Kan I levere til andre lande end Danmark?

Vi sender kun ordrer til kunder i Danmark som udgangspunkt. Hvis du gerne vil have leveret til andre lande end Danmark, kan du altid kontakte os for at få information om leveringsmuligheder til det pågældende land uden for Danmark.

Hvor lang tid går der, før jeg kan hente min pakke i jeres showroom?

Du modtager en e-mail, så snart din ordre er klar til afhentning. Hvis du bestiller din ordre inden kl. 16 er den typisk klar til afhentning allerede samme dag eller senest dagen efter.

Hvad er åbningstiderne på jeres showroom?

Vi holder åbent i vores showroom alle hverdage. Åbningstiderne er fra 9.30 - 16.30 mandag til torsdag, og 9.30 - 14.30 om fredagen.

Jeg har ved en fejl valgt Click & Collect, men ordren skal afsendes, hvad gør jeg?

Hvis du er kommer til at vælge Click & Collect ved en fejl, og i stedet ønsker, at ordren skal sendes til dig, så skal du blot skrive en mail, en chat eller ringe til os, så sørger vi for at sende den i stedet.


Ordrer

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. ordrer på Smart.dk.

Er det muligt at redigere min ordre, efter jeg har betalt?

Hvis først din ordre er bestilt og betalt, så kan du ikke længere selv redigere i den. Det er dog altid muligt at kontakte os, og så vil vi forsøge om vi kan nå at foretage de ønskede ændringer inden ordren bliver afsendt fra vores lager.

Er det muligt at annullere min ordre?

Hvis du har fortrudt dit køb og ønsker at annullere ordren bedes du venligst tage kontakt til kundeservice, som vil undersøge, om det er muligt at nå at annullere den.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har hentet min ordre eller nægter modtagelse af den?

Hvis ikke du afhenter din ordre eller hvis du nægter at modtage den, så bliver den sendt tilbage til os. Når dette sker, skal du oprette en retursag, hvis du ønsker at få pengene tilbage. Du vil blive opkrævet et leveringsgebyr både ved ikke afhentede pakker samt ved nægtelse af modtagelse. Du udfylder en retursag her.

Hvad sker der, hvis jeg ikke har afhentet min Click & Collect ordre?

Du får altid en mail, når din ordre er klar til afhentning. Herfra har du 10 hverdage til at afhente den. Hvis ikke afhentningen sker inden for de 10 hverdage, slettes din bestilling igen.

Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse?

Når din ordre er gennemført vil du starte med at modtage en bestillingsbekræftelse. Denne er blot en bekræftelse på, at vi har registreret din ordre. Selve ordrebekræftelsen vil du først modtage, når vi har gjort din ordre klar til forsendelse. Hvis ikke du modtager hverken bestillings- eller ordrebekræftelse bedes du venligst kontakte os.

Hvornår ved jeg, om ordren er afsendt?

Du får en mail fra os, så snart vi har sendt ordren afsted til dig. Derudover modtager du et link med Track & Trace så snart pakken er i GLS’s varetægt.


Varer

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. varer på Smart.dk.

Hvornår kommer en udsolgt vare på lager igen?

Det er forskelligt hvor lang tid der går, før vi får en udsolgt vare tilbage på lager, da det afhænger af den enkelte leverandør. Hvis vi kender den forventede leveringsdato vil dette altid fremgå ved produktet. Hvis ikke der fremgår en forventet leveringsdato på produktet bedes du venligst kontakte os, så vi kan finde ud af det.

Er det muligt at købe reservedele til f.eks. et løbehjul eller andre produkter?

Som udgangspunkt har vi ikke reservedele hjemme på lager, men vi vil altid gerne undersøge, om vi evt. kan fremskaffe den ønskede reservedel. Derfor bedes du venligst kontakte os vedrørende den pågældende reservedel, og så vil vi undersøge, om det er noget vi kan skaffe hjem til dig.

Én eller flere varer fra min ordre er ikke på lager, hvad så nu?

Hvis der er varer fra din ordre, som ikke er på lager, kan vi tilbyde dig en dellevering. Det er op til dig, om du ønsker at vente på at alle varerne er på lager igen, så du kan få ordren tilsendt af én omgang, eller om du ønsker en dellevering, hvor det udsolgte produkt vil blive eftersendt til dig. Hvis du vælger en dellevering skal du naturligvis stadig kun betale for fragt én gang.


Returnering, refundering, ombytning og reklamation

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. returnering, refundering, ombytning og reklamation på Smart.dk.

Hvor lang tid har jeg til at returnere?

Hvis du ønsker at returnerer dine varer, så har du hos Smart.dk altid 30 dages fuld returret. Du har 30 dage fra modtagelse af varen til at give os besked, hvis du fortryder købet. Herefter har du yderligere 14 dage til at sende varerne tilbage til os.

Hvordan gør jeg, når jeg skal returnere et produkt?

Når du skal oprette en returnering, skal du starte med at udfylde en retursag. Det gør du her. Så snart denne er udfyldt og indsendt kan du sende varen ind til os. Husk at vedlægge din følgeseddel eller en kopi af din følgeseddel i din returpakke.

Hvor meget koster det, hvis jeg skal sende en ordre retur?

Hvis du returnere et produkt til os, så skal du selv betale for returfragten. Hvis du til gengæld ønsker at ombytte til en anden vare, så kan vi sende dig en returlabel, og vi betaler dermed fragten, da vi tilbyder gratis ombytning.

Hvornår får jeg mine penge tilbage?

Du får dine penge tilbage så snart vi har modtaget og behandlet din returnering. Dette kan tage op til 10 hverdage.

Hvordan ombytter jeg til en anden vare?

Når du gerne vil ombytte til en anden vare skal du oprette en ny ordre på det, du ønsker at ombytte til. Herefter opretter du en retursag, hvori du noterer dit nye ordrenummer samt at du ønsker en ombytning. Herefter kan vi sende dig en gratis returlabel fra GLS.

Hvordan reklamerer jeg over et produkt?

Hvis du vil reklamere over en defekt på et produkt, skal du starte med at udfylde en RMA formular. Denne formular finder du her. Så snart din RMA er indsendt vil vi hurtigst muligt vende tilbage med en opfølgning på reklamationen.


Kundeservice

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. kundeservice på Smart.dk.

Hvordan får jeg fat i kundeservice?

Hvis du vil kontakte os kan du træffe os på måde mail, livechat eller telefon. Vores mailadresse hedder [email protected], og du kan ringe til os på +45 3034 7000. Derudover kan du chatte med os i vores livechat, som du finder nederst i højre hjørne.

Hvornår får jeg fat i kundeservice?

Åbningstider i kundeservice for telefon og livechat: mandag - torsdag fra 9.30 - -16.30 og fredag 9.30 - 14.30. Du kan altid sende os en mail, som vi besvarer hurtigst muligt.


Kundekonto

Læs her svarene på ofte stillede spørgsmål vedr. kundekonto på Smart.dk.

Bør jeg oprette en kundekonto?

Det er selvfølgelig valgfrit, hvorvidt du ønsker at oprette dig som kunde via en kundekonto i vores system. Fordelen ved at oprette en kundekonto er, at vi på denne måde har gemt dine leverings- og faktureringsoplysninger samt tidligere køb.

Hvordan gør jeg, hvis jeg vil oprette en kundekonto?

Du opretter en kundekonto på følgende måde:

  1. I øverste højre hjørne klikker du på “opret konto”
  2. Du udfylder dine personlige oplysninger samt vælger adgangskode
  3. Du klikker på “opret konto”

Kan jeg ændre i de oplysninger der står på min kundekonto?

Du kan altid redigere og ændre i dine oplysninger inde på din kundekonto. Så snart du er logget ind har du adgang til alle dine oplysninger, som du let kan ændre på.

Jeg har glemt min adgangskode til min kundekonto, hvad gør jeg?

Hvis du glemmer din adgangskode, kan du under “log ind” altid klikke på “”glemt din adgangskode”. Herefter får du tilsendt en mail, der guider dig til, hvordan du opretter en ny adgangskode.

Jeg vil gerne slette min kundekonto?

Hvis du ønsker helt at slette din kundekonto, bedes du venligst kontakte vores kundeservice, som kan hjælpe dig med dette.